عاشق آرش برهانی

عاشق آرش برهانی

ورزشی

نیمه ی اول بازی پایاپای دنبال شد. حمودی، حیدری و جباری بار دیگر تبدیل به مثلث خطرناکی برای مس شدند و برآیندش حرکت حمودی و پاس زیبایش به حاتمی بود که اگر فرزاد کمی هوشیارانه تر عمل می کرد استقلال در همان ابتدای بازی ابتکار عمل را در دست می گرفت. ساموئل هم نشان داد که تا چه اندازه در پازل تاکتیکی قلعه نویی مهره ی موثری است. شاید بازی او زیرپوستی بوده و به چشم نیاید اما او چه در شکل گیری فاز تهاجمی و چه در کمک به نیروهای تدافعی نقش محوری را در زمین ایفا می کند. ساموئل را می توان رابط خط حمله و دفاع دانست. از واکنش های رحمتی نیز در این نیمه نمی توان به راحتی گذشت. در نهایت این آرش برهانی بود که قدر پاس هنرمندانه ی جباری را به بهترین نحو دانست و استقلال با یک گل به رختکن رفت.
نعمت جباری

نیمه ی اول بازی یک چهره ی شاخص داشت. جباری مانند همیشه پرفروغ ظاهر شد. جباری نشان داده که به راستی فراتر از آسیاست. هوش هیجانی او در پاس گلش به آرش برهانی تحسین هر کارشناسی را برمی انگیزد. جباری بابا نعمت را از دست داده بود اما حالا خودش نعمتی برای استقلال محسوب می شود و به راستی باید او را نعمت جباری نامید. حرکات انفجاری، پاس های در عمق او، تعویض بازی و پاس های کوتاه او همه و همه در بازی هایی که در این فصل برای استقلال انجام داده خودنمایی کرده است. در اینجا باید به هوش قلعه نویی در حفظ این بازیکن نیز آفرین گفت. گویی می دانست مجتبی جباری تمام شدنی نیست.
در اوایل نیمه ی دوم بازی دو تیم آن تب و تاب نیمه ی اول را از دست دادند و بازی روند فرسایشی به خود گرفت. با ورود پترویچ به زمین انتظار آن می رفت که مس از کناره ها بر روی دروازه فشار بیاورد و در پی یک غافلگیری مس از همین راه دروازه ی استقلال را باز کرد. حال استقلال باید به دنبال روزنه ی نفوذی می گشت تا بار دیگر خود را سوار بر بازی ببیند:

آرش آرمانی

آرش برهانی نقش روزنه ی نفوذ استقلال را بازی کرد. حرکت در کناره و دریبل خارق العاده ی آرش و متعاقبش شوت بی نقص او همه و همه شایسته ی تقدیر بود. استپ پاس جباری نیز در نیمه ی اول کار آسانی نبود اما تجربه به آرش آموخته بود که قدر چنین موقعیت هایی را بداند. هر چند که برهانی فراز و نشیب های زیادی دارد، اما امیر چیزی در آرش دیده که تا این اندازه به او اعتماد می کند. از توانایی های او نیز همان بس که در حال حاضر رکورددار گلزنان استقلال است. حالا دیگر آرش تبدیل به همان آرش آرمانی مدنظر قلعه نویی شده و باید منتظر درخشش های بعدی او نیز باشیم. ضمناً او می تواند رکورد گلزنی در لیگ برتر را نیز بشکند و این خود انگیزه ی مضاعفی برای آرش خواهد بود.

تعویض مجیدی: دو روی سکه

به محض اینکه استقلال گل دوم را به ثمر رساند اتفاقی افتاد که برای تماشاچیان کمتر از یک گل نبود. فرهاد مجیدی بار دیگر می خواست در زمین بازی رخت آبی خود را بر تن کند. تعویض مجیدی مانند دو روی یک سکه بود. روی اول سکه، تأثیر تشویق بی امان سکوها در پی ورود بر روی بازیکنان تیم و متعاقبش تأثیر بر بازی استقلال و روی دوم تأثیر ورود مجیدی بر روی بازیکنان مس و محتاط تر شدن آنان بود. می توان گفت هر دو روی سکه در بازی دیروز اتفاق افتاد. اما باید ورود مجیدی را به فال نیک گرفت، چراکه مجیدی با تجربه ای که داشت در بازی دیروز نیز خط دفاعی مس را با حرکاتش آزرد.
تداعی خاطرات ۷ و ۸

اما از نکات قابل توجه بازی در نیمه ی دوم لحظات بعد از ورود مجیدی بود. انگار مجتبی و فرهاد از ابتدای فصل در کنار یکدیگر بودند. آن ها بارها و بارها با همکاری یکدیگر به دروازه ی مس نزدیک شدند که این همکاری خاطره ی بازی های سال های گذشته و مخصوصا دقایق پایانی آن دربی فراموش نشدنی و پاس مجتبی به فرهاد را در ذهن تداعی می کرد.
مطمئناً امیر قلعه نویی تدابیر خاصی برای بازی قبل از دربی اندیشیده است. استقلال اگر در بازی بعدیش و در مصاف با ملوان رده ی پنجمی سربلند بیرون آید با روحیه ای دوچندان به استقبال دربی خواهد رفت. حال باید منتظر بود و دید که اتفاقات به چه گونه ای رقم خواهد خورد…


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: لیلا ׀ تاریخ: یک شنبه 1 بهمن 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , ashegarashborhani.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com